Your browser does not support JavaScript!
بازتاب حضور نوین زعفران در عرصه بین الملل

بازتاب حضور نوین زعفران در عرصه بین الملل


بلوار ورلد در ریاض (Riyadh’s Boulevard World) ، یک منطقه تفریحی فراگیر و یک مقصد جذاب در حاشیه شهر بلوار، جاده شاهزاده ترکی الاول، در منطقه هیتین ریاض در عربستان سعودی واقع شده است. این فستیوال که در سال 2022 افتتاح شد، به عنوان یک قطب سرگرمی سالانه میزبان جشنواره‌های فصلی ریاض است و با ارائه نسخه‌های بازسازی‌شده از مکان‌های دیدنی و نمادین کشور های مختلف جهان، از جذابیت فراوانی برخوردار است. همچنین، بزرگترین دریاچه مصنوعی دنیا در این مکان قرار دارد.

در این منطقه، غرفه‌هایی از کشورهای مختلف برپا شده‌اند که فرهنگ و تاریخ هر کشور را به زیبایی به تصویر می‌کشند. در پاویون ایران، که غرفه نوین زعفران در آن قرار دارد، شما میتوانید با محصولات آن آشنا شوید. این حضور، به بازدیدکنندگان فرصت می‌دهد تا با زعفران ایرانی که از نماد های فرهنگ و میراث ایرانی است، آشنا شوند که همین امر باعث بالا رفتن میزان شناخت مردم ملل مختلف از زعفران و فرهنگ ایرانی میشود.

وبسایت عرب نیوز که مقاله ای در همین باره منتشر نموده، حضور نوین زعفران در این فستیوال را اینگونه توصیف میکند:
"هنگام ورود به غرفه ایران، مهمانان با چای زعفرانی که در غرفه نوین زعفران موجود است، پذیرایی میشوند. زعفران پرهزینه ترین و پرطرفدارترین گیاه دارویی جهان است و در فرهنگ ایرانی، زبانزد خاص و عام است."


"حسن خلید که که به نمایندگی از نوین زعفران در آنجا حضور دارد گفت:
ما در اینجا سه نوع مختلف زعفران برای هر سلیقه ای داریم و قیمت ها بر اساس کیفیت آنها متفاوت است. ما 13 سال است که در حال برگزاری نمایشگاه های مختلف هستیم، اما این اولین بار است که در ریاض حضور داریم."

https://arab.news/5n4tj